Gästbloggning

Hej alla ponnikompisars läsare, jag heter Evelina och jag är 11 år, ja går i samma skola som anna & olivia.
Jag har ridit i mina 5 år, snart 6 år!
 Jag började rida lite på en shettis min syrra red på, skrittaoch trava på honom nån gång ibland liksom, hans namn är Tias Dupid! "Duppe"
 han e såå sööt!
Skritta också IBLAND IBLAND nån gång sådär på "dinki" en till sööting som min syrra redpå ibland!
Så red jag i ca 1 år!
När jag va 6 så började jag på ridskola! Min favorit häst var Byron och Truxen!
Fast sen var det bara Byron! och sen gick jag där medans jag red en fjording i Dalfors, varje dag red jag den fjordingen med min syrra som fått egen häst!
 och min kusin som red den andra hästen i det stallet!
 Islandshästen som min kusin red på hette Littla Fluga "Fluga".
Fjordingen jag red hette Birk! Den hästen har jag ALLTID velat ha! Prinsen jag vela ha då, och jag vill ha honom nu, Den 19 mars 2009 - Jag fyllde 8 år! då fick jag min alldeles egna birk .Sen slutade jag på ridskola och red bara på birk! Och det var helt underbart! Sen startade vi min första tävling, Jag hållde på att glömma banan men dom sa vilket hinder jag skulle på och vi blev felfri i 50 cm! sen i november 2010 sålde jag birk. och då i december blev jag medryttare på fina pysen. var det i ca 1 år. nu rider jag ibland på ponnysar som emilias (emilia är den jag bloggar ihop med) mamma å mormor tar hem från irland.

Sen den 7:e December 2011, fick jag reda på att MIN bästa vän, Birk. Hade varit sjuk. Jätte sjuk. Så han fick somna in. Min finaste vän!♥

R.I.P BIRK, 17 Juni 1989 - 5 November 2011.

Mulle

PYSEN!

BIRK!♥



/Evelina- Poniiriders.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0