Min och Willys Historia

tänkte att jag skulle skriva om Min och Willy historia
Och vi tar det från början!.....

Det var dax för att rida, jag hoppades så klart att jag skulle få Óboy, ÓBoy är en mörkbrun c-ponny, Han var rädd av sig och väldigt het!
men det gillade jag ändå, i bilen på väg till ridskolan så dag drömde jag om ÓBoy, vi hoppade 70-80-90 cm och vi tävlade!
men när jag kom till ridskolan gick allt fel!
på tavlan där det står vilka hästar vi skulle ha stog de: Anna W- Willy
Va Willy!!... ingen i min grupp hade ridit honom! bara få hade ridit honom på ridskolan!
jag hade inte ridit mer än 5 år!!??
Willy Han heter för guds skull Willy Wild Star
Jag kommer dö tänkte jag, jag kommer ramla av och aldrig våga rida igen
jag försökte byta häst med en efter an i gruppen men alla sa Nej ALDRIG I LIVET!!!!
När jag gick till Willys box såg jag en skäck ponny!
han var svart brun och vit!, vad söt han är! tänkte jag! men så jag en skylt jag har sätt många gånger jag gått för bil hans box utan att se honom

Willy Bits
han är snäll men han har inte lärt sig att man inte gör så
om du känner dig osäker så ta hjälp av en ridlärare eller vuxen!

Jag gick in och klappa honom och vände
han naffsade på mmig och hjärtat slog det dubbel slag, jag kommer aldrig överleva!

När jag ryktade så naffsade han och när man kratsade hovarna beta han mig i rumpan det gjorde ont!
Pappa fick hålla i honom när jag kratsade framhovarana

när vi skulle rida blev jag livrädd!
Willy såg så mycket större ut på ridbanan!
Att hoppa upp var ett problem!!
Att få in stig bygeln gjorde jag lätt men sen kom det svåra! han nafsade mig i ruman när jag var på väg upp!

min ridlärare var tvungen att hålla i honom!
grymt pinsamt eftersom domm andra kom upp utan att någon håll i deras häst!

Det böev svårt att rida oxå, jag hade piska men min ridlärare sa: Andvän för guds skull inte piska han kan stegra då, visa den bara för då kan han gå snabbare, var försiktig men skängklarna för han är pigg dyngnet runt!

det gjorde min ännu räddare, det här är sista gången jag rider tänkte jag!! för jagh kommer dö eller ramla av och aldrig våg mig upp på en häst!
vist jag har ramlat av 20 tals gånger och hoppat upp ingen, en tjej blev in kastad in väggen när jag var nybörjare men jag fortsatte ändå

När vi skulle galloppera fick jag panik! Willy vare snabb i traven men nu kommer han kuta!
Sätt er ner och fatta höger arbetgalopp!

Jag gjorde försiktigt galoppskänkeln !
jag knöp ihop ögonen hårt jag ville inte så döden komma!

men inget hände!?
Det var som att sitta i en gung häst!
vist jag stutsade lite men inte mer!

Willy hade den skönaste glaoppen jag viste
det var svårt han var snabb men att styra var hur lätt som hälst!

hela lexionen var jag stålt jag red Willy jag red honom faktiskt!

veckan efter mådde jag dåligt!
men jag ville rida Willy ingen,
när jag kom till rid skolan måsse jag piss!

min ridlärare sa att jag kunde komma och rida Willy dagen efter!

Då kom jag dagen efter!
vi red ute i skogen!
han såg ännu större ut
men han var samma han!

i galoppen körde han ner huvudet men jag drogupp det!

när vi ridit klart rycktade jag Willy extra nog eftersom att han var så duktig

Då sa pappa: Anna vill du vara med i en hopp tävling??

Men pappa vem ska jag hoppa då????

Willy kanske sa han!

JAG HADE BARA RIDIT HONOM 2 GÅNGER GÖ??!

vi gick och prata med min ridlärare och hon sa att jag kunde få ha honom på minihoppet en gång så att jag fick hoppa honom oxå

Den veckan på fredagen var Òboy brot glömd
Det var Willy och Jag
Vi mot värden


På tävlingen var jag närvös!

Tjejen som red honom före mig gjorde han ett gätte språng över ett hinder och dom blev inte fel fria
jag hade panink hon var så väg av och i den farten så kommer det göra ont!

Min runda gick det oxå bra men han vägra hoppa ett hinder!

Sen fick jag ruda Willy gämt för ingen i min ridgrupp ville så då fick jag !

Jag lärde mig rida mycket snabbare!

Willy och jag hörde ihop!
sen var det sommar låv!
skulle jag klara mig utan Willy Så länge????

jag fick rida hos Olivia men ändå varje dag tänkte ag på Willy och undrade om han saknade mig??


Sen när ridskolan och Skolan började vasr Willy annolunda
han var tjockare och hade mer muskler och han såg annolunda ut och såå mycket sötare än vad jag mindes!

det blev in blå bärs hoppnign  till och vi anmmälde oss
vi blev felfria och jag var överlycklig

sen fick Willy hovböld!

det var dax för en till tävling somm vi var anmälda till men då blev han bra!
vi red och vi blev fel fria!

sen blev han dålig ingen derekt efter det

Jag blev anmäld till en hoppning 70 cm blåbärshoppning den 5 janunari (Har inte hänt än)


Det var nog allt

Sen mmin och Willys senaste tävling har jag inte ridit honom men han är nog bra NU!!!

Här är en video jag gjort o´m willy och Mig!



/Ann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0