Gästbloggning nr 1

Hej, Mitt namn är Evlina och jag bor i samma lilla by som både Anna och Olivia, Går på samma skola och i samma klass som dom. I 4-5. Fast jag är 1 år yngre än dom jag är 01:a. Jag går i 4:an då. Mitt intresse är lika som deras, hästar. Hoppningen gillar jag bst. År 2007-2008 började jag rida en ponny, han hette/heter Birk. Då var han 18-19 år. Och jag var 6-7 år. då gick jag på ridskola och min

syrra hade skaffat häst. Trasan hette hon. Men vi skulle flytta Trasan till ett annat stall. Där stod det 2 st hästar. En fjording och en islandhäst. Fjordingen var Birk och jag såg direkt att den där hästen vill jag ha. Jag började rida honom och år 2009, den 19 mars blev han min. Vi tränade för min syrra och ibland tränade min syrra för hennes tränare på honom. Det gick super bra för Birk och mig då. Vi kom ut på en tävling som var 50 cm. och vi fick roett. Min kusin fick en egen ponny i maj och den hette Char Bella. "bella" Ibland red jag henne också. Så 3 hästar i stallet. Ibland var det 5 st. Bella, Birk, Trasan, Killen och Steppy. Fina hästarna. Men den 4 November 2010 såldes Birk till en underbar familj i säter som ligger i Dalarna. En bit bort härifrån.
ag har hälsat på 2 gånger. En gång på vintern 2010. I december. Ble tokig när jag inte fick träffa honom. gick bra då men han busade lite. I sommras åkte jag också och hälsade på honom. Han gjorde sitt hödrekord med hans ägare **** och dom var jätte duktiga! Det var då. S i s t a gången jag träffade Birk. Den 5 November 2011. Världens värsta dag. Åkte han upp till ängla himmelen. Världens finaste

Birk.Han blev 22 år gammal. Jag skulle åka och hälsa på honom nu under vinterlovet men det blev ju inget. Jag fick reda på det en månad senare. Grina så jag knappt kunde andas. Men som tur är så galopperar han med Trasan på dom gröna ängarna i Trappalanda. Tror han har saknat Trasan. Men nu kommer han aldrig mera få träffa Bella. Hans fru. Eller hans tjejshettisar i hagen. Men man får göra det bästa av

saken. Han har det bra med trasan.

Men då efter att jag sålde Birk blev jag medryttare på världens bästa ponny Pysen. Han är 17 år. Blev medryttare på honom i December 2010. I början re jag honom 2 dgar i veckan. Hoppade på söndagar och red ut på onsdagar. Men Nu rider jag bara på söndagar. Hopar inte.

Det är 5 hästar i det stallet. 2 d-ponnys, Killen, Pride och Greta, 1 storhäst också har vi Pysen en C-ponny!

Jag har ridit i ca 5 år. Tycker dom små (STORA) djuren är helt underbara. Nu här hemma har jag 2 fiskar, Guldis (min lillebror har döpt honom) och Nemo. 1 Hund, Bosse, och 1 katt Zigge!

I julklapp önskar jag mig *klder *pengar *DM pike *Bruna ridbyxor *Pippi tröjja *Birk grejjer (tavlor på birk osv osv) och säkert en massa mera!

Ni kan följa BARA mig på

http://evvehjertabirk.blogg.se och mig och min kompis på http://alvaevelina.blogg.se Hare GÖTT anna och olivias LÄSARE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0