Fördommar !

Alltså blev så arg!
Igår läste jag på en blogg som nu är borta! en dum sak!!!
Om fördommar!!
såå dumt!! vill bara visa dig bloggare att jag bryr mig!!

Jo nu börjar jag!
Jag läste på en blogg att någon hade varit dum mot hennes Fjordig!!

Dom sa att fjordingar inte kunde hoppa gå fin dressyr!
jag känner en person som hade värdens duktigaste finaste sötaste snällaste Fjordning! Birk

Dom säger att kraftiga hästar är dålig på att hoppa gå dressyr, att dom bara passar som skogsmullar!

Nej det gör dom inte!
Dom kanske ser ut så att bara passa som skogsmullar men dom klarar att gå dressyr och hoppa lika bra som alla andra

Ni kanske inte visste att Willy är Kraftig??
Han är den sorten! Därför kanske det går lite sakta ibland och han ser lite tjock och har björn päls när det blir vinter men för det är han inte dåligare en nån annan!
Varför är det fel att vara kraftig??!
Det spelar ingen som hälst roll! Willy och Birk är dom bästa hästarna jag vet typ!

Man behöver inte ha en smäcker för att kunna hoppa eller gå dressyr!
Alltsåå behandla varandra lika istället!

Idomin som jag brukar rida är smäcker, Men Willy hoppar minst lika bra som han... eller Willy är duktigare!♥

Det är ingen fel att vara smäcker! det tycker jag värkligen inte! men det är inte fel att vara kratig heller som MÅNGA också tycker!

Varför är det fel att vara Kraftig??
Människor kan också vara det är det fel på H*n då??
nej....h*n är kanske mycket bättre?? snällare?? gulligare?? sannare??


Det är vad jag tycker!

/Anna

Kommentarer
Postat av: Evelina

Helt rätt. Varför ha fördommar mot fjordingar/kraftigare hästar?, dom kan vara sämmre dom kan va bättre. Det beror på! Dom kan hoppa lika bra som "vanliga" hästar. Gå LIKA BRA i dressyr som "vanliga" hästar!, så helt rätt där Anna tycker jag!:)



Birk, min bästa vän. Han kunde allt. Men vissa hade fördommar mot honom för att han var en fjording! <333 men det tycker jag absolut inte att dom skulle haft.



För hur ska den hästen kunna roför för att den är en kraftig häst liksom! då ska folk ha en massa dåliga fördommar mot den.:( hemst!

2011-12-23 @ 13:42:52
URL: http://evvehjertabirk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0