Min vän.

Kapitel 2: Överaskning!

När vi kommer fram till skolan hinner vi inte ens komma ner  till skolans område innan det ringer in.
Alla skyndar sig ner till klassrumen.
Jag försöker få kontakt med Patricia.
Men det går inte, Ella går och pratar med henne.
Första lektionen känndes lång och  Andra med. Tredje var litte bättre för då hade vi mitt favorit ämne, engelska.
När klockan slagit kvart över ett känndes det som om vi bara jobbat i ungefär fem minuter.
Men jag längtade ändå hem. För mamma skulle göra choklad kaka, och sen skulle släkten komma.
Så går det alltid till när jag fyller år.
Ella sitter fortfarande med Patricia, fast nu sitter dom framför mig.
Tillslut vänder dom sig om och så säger Patricia grattis. Tack säger jag litte tyst.
Sen frågar Ella om jag sett Patricias nya hundvalp?
Näää säger jag. Jhaa säger Ella och så drar hon med sig Patricia frammåt igen, och så börjar dom prata.
När jag kommer hem så har mamma dukat fint i vardags rummet.
Hej hur var det i skolan idag frågar mamma och pappa? Bra.
Ok, men gå och duscha nu dom kommer snart.
Jag går in i duschen, sedan klär jag på mig ett par snygga kläder.

När släkten kommer är allting klart.
När alla kommit öppnade jag paketen en efter en.
Och sen säger mamma och pappa att jag ska blunda.
In kommer dom med något under en filt och så ropar alla, ÖVERASKNING!!
Jag tar bort filten och under är det en.......


Fortsättning följer

/OLIVIA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0