lite gammla inlägg

nu kommer lite gammla inlägg


Numer 1



......

Alltså jag känner att ni kanske tycker att om man har en blogg ska man blogga på den !
Men om du har feber och mår dåligt tar du då fram dator och ska försöka skriva ett glatt och muntert inlägg,
Så därför har inte jag bloggat,
Olivia har inte haft tid osv.

Iallafall så ska jag rida idag KUL!!!!! <333333
Jag tror jag ska få Willy !!!!!!!!!!!<3333333333333333333333333333333333333333333333333333
jag ska oxå på världen bästa kompis Olivias kalas i dag och det kommer bli K U L ! ! ! ! ! ! < 3 < 3 < 3 < 3
Jag bara blogga lite sen så blir det reäla tag med Willy och ridning plus bitningen X-)
bus ponnyn !!
Jag har sett att nu har både Olivia och jag fråge stunder och jag vill få lite mer frågor,
KOM IGEN NU!
Kom på nått,
jag fick en riktigt klurig fråga och ni kan ju läsa den och komma på lite ideer utifrån den !!!

Hare gött nu !!

det vackraste jag vet

Är Norton !! <3333333333333
Igår var det ett år sen du dog ! <3
Jag är ledsen Norton att jag inte gjorde detta igår ! <3


Sissa dagen ! :'-(

2006 kom mitt livs bästa sak,
som förandra mig och den ändringen är för alltid,
jag har skrivit att Willy är det bästa i mina ögon, men det är inte ricktigt sant ! <3
Den lilla pukot med dom snälla ögonen och det busiga ytrett kom till familjen Wall.
Han var en dvärgsnazer, kål svart och det som får mig att gråta ! <3 :'-(
Han HETTE <3Norton<3
Jag älskade och älskar honom mer än själva livet.
För dom som tror på gud: Han var det bästa du någonsin skapat och jag är för evigt tacksam för dom 4 åren ! <3
För dom som känner mig: Norton fick alla att älska honom ! <3
För dom som inte tror på gud: Han var som alla saker man kunde nästan för.
han var mitt livs bästa sak.

som ni kanske förstår så föddes han 2006, jag nämde oxå ''dom fyra åren'' att en hemsk sak hände de 19 juli 2010.
Bara så att ni vet gråter jag nu ! <3 :'-(
Jo det var mitt på dagen, jag satt ute med min dator och spela sims 3.
Norton sprang förbi då hör jag nått, ett plask?, jag tyckte det lät ifrån ån så jag brydde mig inte.
då ropa mamma att Norton hade smitit.
så jag, mamma och Isac letade efter honom.
Isac var hemma och ropade utefall han skuller komma tillbaka, det brukar han göra efter ett tag.
Mamma och jag åkte två vänder där han brukade vara.
Jag kände att nått var fel, väldigt fel.
jag sa till mamma ''Tänk om vargen tog honom,
några dagar före hade en VARG gått förbi fårt hus.
Då vände jag bort annsikte och lät någar tårar rinna, där mamma inte såg,
när vi kom hem ringde vi pappa, så här länge hade aldrig Norton varit borta,
han åkte hem från jobbet och hjälpte oss leta.
jag gick iväg själv och letade och ropade.
Jag gick in till en av våra grannar,
efter det ropade dom oxå och leta.
då såg jag en svart sten.
kålsvart som Nortons päls, den tog jag och behållde. det var två in gropningar som om nån kramat lera med handen.
när jag kom hem visa jag mamma, Isac och pappa stenen.
dom tyckte den var fin ! <3
sen satt vi inne vid tv och prata och då hände det värsta i mit liv !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pappa kommer in och ropar: HUND FAN LIGGER I POLEN!
Det var inget skämt.
Aldrig skulle pappa säga nått sånt.
Mamma och Isac skrek och grät.
själv bara satt jag där och stirra, visst jag grät oxå,
hjärtat stanna och det känns fortfaranade som om det har stannat,
vi ringde farfar och farmor mormor och morfar.
alla kom,
farfar bor i åshammar det vi bor och kom deräkt.
Mamma, Isac och jag gick upp till deras sov rum när farfar och pappa bar ut Norton till bilen.
Isac och jag ville se Norton och ta farväl, men mamma och pappa tyckte att vi skulle ha ett bättre sissta minne av homon,
mitt sissta minne av honom var när han sprang förbi mig, glad och lycklig.
men det bästa är när han hoppar upp i min säng när jag ska såva och såver på min magen och han snarkar mjukt.
Pappa och farfar åkte till djursjukhuset med honom medans mormor och morfar kom sen farmor och leif.
hela tiden satt jag och pilla på en vackra stenen.
den 19 Juli är den värsta dagen i mitt liv

                                                                            R.I.P
                                                                       Norton Wall
                                                                            4 år
                                                                       19 juli 2010



Willy Wild Star

En dag åkte jag till rid skolan och den dagen hände en av det bästa sakerna i mitt liv,
JAg gick in i rid huset och hoppades att jag skulle få O'boy,
på listan stog det Anna Wall-Willy
Jag hade hört lite om honom,
han var pigg, snabb och så himla sööööttt,
När jag gick fram till han spilta såg jag den sötaste hästen i hela vida värden,
så j*vla gullig,
Att sitta på han rygg var kunglingt, jag var den första som red honom i min grupp.
jag var inte länge på jorden... jag svävar på moln,
Du är allt jag nånsin önskart, tänkte jag när jag ridit klart honom,
jag längtade till nästa måndag,

när jag kom till ridskolan var jag alledes skakig,
jag var tvungen att åka hem,
men innan vi gjorde det så sa pappa att jag fick anmäla mig till blåbärs hoppningen om jag ville,
jag viste inte vilken häst jag skulle tag, och då sa Lena,.....
Ta Willy Vet ja,
Willy?
Jag hade bara för guds skull ridit honom en gång, då kan jag väll inte tävla honom,... om inte i hoppning !!!???
El??
jag fick komma dagern efter och rida honom istället,
på fredagar näa fick jag prova rida honom så att jag fick hoppa honom oxå,
då var han mitt ALLT!!
Du är allt jag nånsin önskat !
på tävlingen vägra han hoppa ett hinder så jag blev inte godskänd
men sen dess har jag varit så glad,
men en dag gick jag för att hälsa på Willy trots att jag inte skulla ha honom, då bet han mig hårt i armen,.... det gick nästan hål !!!!
JAg vet vad du tänker AJJJJJJJAJAJAJJAJA




Hoppas ni är nöjda nu ??!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0